مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 11:202022-12-22سياسي

حال ناخوش جنگل هیرکانی اردبیل/ سریال تلخ جنگل خواری ادامه دارد


جنگل فندقلوی نمین در سایه بی توجهی مسئولان و سوء استفاده برخی فرصت طلبان در حال تخریب و از بین رفتن پوشش های گیاهی و گونه های نادر طبیعی است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - سولماز پورنعمت: با توجه به اینکه اقلیم دنیا در حال تغییر است، کشور ایران و به تبع آن استان ما نیز از این امر مستثنی نیست و تغییر اقلیم نقش به سزایی در سرعت بخشی به تخریب پوشش های گیاهی دارد.

خشکسالی های چند سال گذشته، محدود بودن پوشش جنگلی در استان از یک سو و بهره برداری های بی رویه، آتش زدن جنگل و از همه مهم تر تهیه زغال جنگل هیرکانی استان اردبیل در منطقه فندقلوی نمین را با مشکل جدی روبه رو کرده است.

به جرأت می توان گفت با این نحوه مدیریت و سو استفاده هایی که می شود تا چند دهه دیگر آثاری از جنگل های شهرستان نمین باقی نخواهد ماند.

سودجویان به جان جنگل فندقلو افتاده اند ناحیه رویشی هیرکانی در استان اردبیل نواحی جنگلی فندقلو در شهرستان نمین را تشکیل می دهد که سطحی در حدود 6 هکتار را در بر می گیرد و گونه های غالب آن را راش، ممرز، فندق، بلوط و ازگیل تشکیل می دهد.

در حال حاضر آمار دقیق و رسمی از میزان تخریب سالانه جنگل های شهرستان نمین گزارش نشده است با توجه به مشاهدات خبرنگار مهر گفت: جنگل های هیرکانی منحصر به فرد هستند و در این جنگل ها شاهد گونه های مختلف گیاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال ناخوش جنگل هیرکانی اردبیل/ سریال تلخ جنگل خواری ادامه دارد

حال ناخوش جنگل هیرکانی اردبیل/ سریال تلخ جنگل خواری ادامه دارد