مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 10:002022-12-24سياسي

توجه به فلسطین در نگاه علما و نویسندگان شیعه ایرانی


1390ش) هم که از شاگردان امام است، در قم و نجف و لبنان، درباره مسأله فلسطین حساس است و حتی سخنرانی هایی درباره جنگ اعراب و اسراییل انجام می دهد.

- آیت الله صادقی تهرانی (1305ـ1390ش) هم که از شاگردان امام است، در قم و نجف و لبنان، درباره مسأله فلسطین حساس است و حتی سخنرانی هایی درباره جنگ اعراب و اسراییل انجام می دهد.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: یاسر عسگری پژوهشگر در یک گزارش به بررسی سیر تاریخی مساله نگاه و توجه علما و نویسندگان شیعه ایرانی به فلسطین پرداخته است.

این یادداشت برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است.

در نوشتاری که عسگری پژوهش و تدوین آن را انجام داده، علمای شیعه ای معرفی می شوند که با مکتوبات یا سخنرانی های خود به دفاع از فلسطین یا به قول امام خمینی (ره)، پاره تن اسلام پرداخته اند.

در ادامه مشروح متن یادداشت مورد اشاره را می خوانیم؛ مسأله فلسطین از زمان اشغال تا کنون همواره مورد توجه علما و نویسندگان و فعالان شیعه و ایرانی بوده و هست.

این مسأله هم بیانگر توجه نخبگان شیعه به سرزمین های اسلامی (فارغ از مذهب و عقاید و قومیت گرایی) است و هم بیانگر اهمیت مسأله فلسطین در منظومه فکری مکتب اهل بیت(ع) و مباحث آخرالزمانی و هم بیانگر بصیرت و دشمن شناسی آنهاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به فلسطین در نگاه علما و نویسندگان شیعه ایرانی

توجه به فلسطین در نگاه علما و نویسندگان شیعه ایرانی