مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 10:252022-12-24سياسي

جمعیت، در خواب زمستانی


بی رغبتی به فرزندآوری ارمغان فرهنگ غرب است؛ فرهنگی که تیر خود را به سمت جمعیت نشانه گرفته و با کاهش فرزندآوری به دنبال کاهش پیشرفت و موفقیت و همچنین نیروی جوان و پویا است.

- سالمندی جمعیت یکی از نگرانی های رهبر معظم انقلاب است که در چند سال اخیر بارها در این مورد صحبت کرده اند، مسئله دو فرزندی در دهه 70 آغاز شد و بسیاری از خانواده ها به داشتن دو فرزند اکتفا کردند، شعار فرزند کمتر زندگی بهتر آن چنان حساب شده در بین افکار مردم جای گرفته که دور شدن از آن امکان پذیر نیست.

اوایل دهه 80 تک فرزندی در بین زوج ها رواج بیشتری پیدا کرد تا جایی که امروز تک فرزندی در بین جوانان ترویج شده البته برخی از زوجین هم بر این باور هستند که به دلیل مشکلاتی مانند اقتصادی قید بچه دار شدن را در زندگی بزنند.

بدون شک در خانواده هایی که هیچ کودک و نوجوانی وجود ندارد، آن سرزندگی مورد انتظار را هم نمی توان سراغ داشت این اقشار بدون شک روزگاری یکنواخت، ساکن و کسل کننده ای را تجربه می کنند، حال آنکه به تجربه ثابت شده است، فرزندان می توانند امید به زندگی را بین والدین خود بالا ببرند.

امروز مسئله جنگ جمعیتی است حجت الاسلام والمسلمین رسول ساکی دبیر ستاد خانواده و جمعیت حوزه های علمیه کشور دراین باره، اظهار کرد: در سال 1360 الی 1368 میانگین نرخ باروری 6.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت، در خواب زمستانی

جمعیت، در خواب زمستانی