مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 15:252022-12-24اجتماعي

تهدید جان 10 میلیون ایرانی در بافت های ناکارآمد شهری


سفیر شرکت بازآفرینی شهری کشور با بیان اینکه سالانه یک زلزله بالای شش ریشتر در ایران رخ می دهد، گفت: در مجموعه بافت های ناکارآمد شهری نزدیک به 19 میلیون نفر سکونت دارند که از این تعداد، - خطر زلزله ای مانند بم 10 میلیون نفر از آن ها را تهدید می کند.

دکتر محمدرضا مهماندوست امروز سوم دی ماه در نشست درس آموزه های زلزله بم و نقش بازآفرینی در کاهش آسیب پذیری و مقاوم سازی بافت های ناکارامد ، مدیریت شهری را کاری بسیار پیچیده و فرابخشی دانست و اظهار کرد: 90 درصد خاک ایران بر روی نوار زلزله است و سالانه یک زلزله بالای شش ریشتر در ایران داریم و نزدیک به 10 میلیون نفر از هموطنان در مجموعه ای زندگی می کنند که 2.

7 میلیون واحد ناپایدار و سقف لرزان دارند.

وی افزود: در یک نگاه، در کشور 166 هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری داریم که صرفاً بافت های فرسوده نیستند بلکه بافت های تاریخی، سکونت گاه های غیررسمی و بافت های متصل به محدوده قانونی شهر نیز هستند که شاخصه های شهرسازی را ندارند و باید اصلاح شوند.

مهماندوست ادامه داد: در مجموعه بافت های ناکارآمد شهری نزدیک به 19 میلیون نفر سکونت دارند که از این تعداد، خطر زلزله ای مانند بم 10 میلیون نفر از آن ها را تهدید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید جان 10 میلیون ایرانی در بافت های ناکارآمد شهری

تهدید جان 10 میلیون ایرانی در بافت های ناکارآمد شهری