مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 15:502022-12-24اقتصادي

بازدید رایگان از اولین موزه صنعت سیمان کشور تا 15 فروردین


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: تا سه سال دیگر و در فازهای بعدی بازآفرینی ادامه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در آیین افتتاح موزه سیمان کارخانه ری با اشاره به کرخانه سیمان ری گفت: واحدهای کارخانه، تا اواخر سال 1362 فعال بودند، تا اینکه در اسفند ماه سال 1362 به دنبال گسترش شهر تهران و همچنین قدیمی شدن شیوه تولید و از رده خارج شدن دستگاه ها همراه با انتشار آلودگی، تولید واحدهای کارخانه متوقف و در نهایت در سال 1363 این مجموعه رسماً تعطیل شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: از سیمان این کارخانه در ساخت بناها و زیرساخت های مهمی همچون ساختمان وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، تئاتر شهر، مخابرات ایران و موزه هنرهای معاصر استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ، وسعت و عظمت کارخانه، بناها و فضاهای متعدد و متنوع آن، تجهیزات صنعتی جالب توجه و قرارگیری در جوار آثار شاخص تاریخی و طبیعی، در کهن ترین محدوده استان تهران، از جمله دلایلی است که سبب شده تا این مجموعه ظرفیت بالایی برای نقش پذیری در سطح شهری و حتی ملی را دارا باشد.

در همین راستا به پیشنهاد شهرداری تهران، هیأت وزیران در جلسه ای در سال 1397 طی مصوبه ای حق استفاده از کارخانه سیمان ری را با هدف مرمت، بازسازی و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید رایگان از اولین موزه صنعت سیمان کشور تا 15 فروردین

بازدید رایگان از اولین موزه صنعت سیمان کشور تا 15 فروردین