مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 19:402022-12-24بين الملل

دیدار السودانی با طالبانی؛ روند کنترل مرزهای عراق بررسی شد


رییس اتحادیه میهنی کردستان عراق به دیدار نخست وزیر این کشور رفت و طرفین تلاشهای تأمین امنیت مرزهای عراق و پیشرفت در کنترل آن را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بافل طالبانی رییس اتحادیه میهنی کردستان عراق بعد از ظهر امروز شنبه به دیدار محمد السودانی نخست وزیر این کشور رفت.

کانال تلگرامی السودانی با انتشار بیانیه ای خبر داد، در این دیدار، وضعیت سیاستهای کلی، تلاشهای دولت عراق، اهمیت نقش خدماتی مؤسسات اجرایی در سطح استانهای کردستان عراق و سایر استانهای این کشور بررسی شد.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، چندین پرونده در سطح همکاری ملی بین دولت فدرال و منطقه کردستان از جمله ارائه خدمات به شهروندان، پیگیری تلاشهای تأمین امنیت مرزهای عراق و پیشرفت در کنترل آن بر اساس تصمیمات شورای امنیت ملی عراق بررسی شد.

  در همین ارتباط، تحسین الخفاجی سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق 22 آذر ماه گفت که باید مرزهای منطقه کردستان به سرعت کنترل شود.

وی گفت که درخواست منطقه کردستان از عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق مبنی بر افزایش ماموران مرزبانی مورد پذیرش قرار گرفت.

الخفاجی با بیان اینکه هدف از افزایش تعداد این ماموران، تسریع در کنترل مرزها و جلوگیری از هر گونه تعدی به مرزهای عراق است، تصریح کرد: نقاط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار السودانی با طالبانی؛ روند کنترل مرزهای عراق بررسی شد

دیدار السودانی با طالبانی؛ روند کنترل مرزهای عراق بررسی شد