مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 21:502022-12-24اقتصادي

یک هزار و 350 هکتار بافت فرسوده ناکارآمد در خراسان شمالی وجود دارد


مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی از وجود یک هزار و 350 هکتار بافت فرسوده شهری در استان خبر داد و گفت: خراسان شمالی به لحاظ لرزه خیزی، در لیست استان های لرزه خیز کشور قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد: در استان خراسان شمالی 23 هزار بنای ناپایدار وجود دارد و تقریباً 19 درصد از مساحت شهرهای استان در بافت فرسوده قرار دارد.

وی گفت: همچنین یک هزار و 350 هکتار بافت فرسوده شهری در استان وجود دارد و خراسان شمالی به لحاظ لرزه خیزی، در لیست استان های لرزه خیز کشور قرار گرفته است و تقریباً کلیه گسل های استان فعال هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود : استان خراسان شمالی از دیدگاه زمین شناسی در 2 پهنه ساختاری کپه داغ و بینالود قرار دارد و دارای 15 گسل مهم و لرزه خیز است که می توان به گسل های کپه داغ، آبچور، باباامان، گرماب، باغان، رباط قره بیل، جاجرم، گیفان، کی کی، قزلقان، قتلیش، فیروزه، غلامان، عبدل آباد و چهارخروار نام برد.

وی عنوان کرد: زمین لرزه های تاریخی نیز در استان اتفاق افتاده است که این نیاز است در طراحی ها، در اجرای ساختمان ها و اجرای پروژه ها و بافت فرسوده دقت زیادی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک هزار و 350 هکتار بافت فرسوده ناکارآمد در خراسان شمالی وجود دارد

یک هزار و 350 هکتار بافت فرسوده ناکارآمد در خراسان شمالی وجود دارد