مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 00:052022-12-24پزشكي

دانشمندان روش جدیدی برای حفظ باروری زنان ابداع کردند


گروهی از دانشمندان چینی روش جدیدی را برای حفظ فولیکول های موش در دمای بسیار پایین ابداع کرده اند که در مقایسه با روش های معمولی، پس از احیا بیش از 30 درصد زنده مانی آن ها را افزایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله نیچر کامیونیکیشنز، حفظ فولیکول های موش در دمای بسیار پایین، یک رویکرد امیدوارکننده برای حفظ باروری در زنان است.

برای دختران و زنانی که در شرایط پیش از بلوغ نیاز فوری به درمان سرطان دارند، انجماد فولیکول تقریباً تنها گزینه برای حفظ باروری است.

با این حال، عوامل محافظتی مورد استفاده در روش فعلی انجماد فولیکول اغلب به دلیل غلظت بالا و سمی بودن شدید، اثر ضعیفی دارند.

محققان دانشگاه علم و فناوری چین (USTC)، روشی برای حفظ انجماد فولیکول های موش محصور شده در هیدروژل با استفاده از روشی موسوم به گرمایش نانویی ابداع کرده اند که یک فناوری جدید انجماد است.

محققان نیاز به عوامل محافظتی بسیار سمی را از طریق این روش کاهش داده و غلظت عوامل مذکور را به یک چهارم روش معمول رسانده اند و در نتیجه زنده ماندن فولیکول های موش بیش از 30 درصد افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان روش جدیدی برای حفظ باروری زنان ابداع کردند

دانشمندان روش جدیدی برای حفظ باروری زنان ابداع کردند