مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 09:202022-12-25فناوري

کاهش سرعت اینترنت توهم است یا واقعیت؟


گلایه کاربران طی روزها و هفته گذشته نسبت به کاهش محسوس سرعت اینترنت، باز هم نوک پیکان انتقادها را به سمت وزیر ارتباطات نشانه گرفت اما این وزارتخانه هرگونه کاهش سرعت اینترنت را انکار می کند اما کاهش سرعت اینترنت توهم است یا واقعیت؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، کاهش سرعت اینترنت در ایران مسئله تازه ای نیست و حتی در دولت های گذشته هم با این موضوع روبه رو بودیم اما این امر زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که از اواخر شهریورماه جاری، دسترسی به دو پلت فرم خارجی طبق دستور مراجع ذی صلاح با محدودیت روبه رو شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همان موقع درباره علت کاهش سرعت اینترنت و پهنای باند گفته بود، پهنای باند کاهش پیدا نکرده و این موضوع را به صورت مستمر رصد می کنند.

وی همچنین تأکید کرده بود به خاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث ها، ممکن است گاهی محدودیت هایی توسط دستگاه های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، ولی در کل ما هیچ کاهش پهنای باندی نداشته ایم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت روتین تامین می کنیم.

بعد از این جریان، گزارش های غیررسمی از قطع اینترنت بین الملل در برخی مناطق و در بعضی از ساعات و به دنبال آن اخباری از آسیب های کسب و کارهای اینترنتی و شرکت های دانش بنیان و غیره پس از این محدودیت ها منتشر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سرعت اینترنت توهم است یا واقعیت؟

کاهش سرعت اینترنت توهم است یا واقعیت؟