مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 12:452022-12-25پزشكي

شناسایی 13 هزار بیمار دیابتی در خراسان شمالی


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شناسایی 13 هزار بیمار دیابتی در این استان خبر داد.

- دکتر علی عفتی زاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که دو مرکز تخصصی دیابت در استان، خدمات تخصصی را به بیماران مبتلا به دیابت ارائه می کنند، اظهار کرد: تمام خدمات بیماران دیابتی در این مراکز با تعرفه دولتی محاسبه می شود.

دکتر علی عفتی زاده در گفت و گو با ایسنا، اضافه کرد: 3 هزار نفر بیماران دیابتی شناسایی شده در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت ثبت شده اند و انسولین دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه دو مرکز تخصصی دیابت استان در بجنورد و شیروان روزانه برای ارائه خدمات به بیماران فعال هستند، ادامه داد: یک پزشک متخصص داخلی روزانه در مرکز دیابت شیروان خدمات درمانی ارائه می کند و در کلینیک تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) یک پزشک متخصص داخلی و یک پزشک متخصص غدد حضور دارند.

وی با بیان این که بیماران دیابتی با مراجعه به این دو مرکز می توانند علاوه بر خدمات درمانی، خدمات آموزشی نیز دریافت کنند، خاطرنشان کرد: 2 کارشناس متخصص دیابت و دو کارشناس متخصص تغذیه نیز در این مراکز حضور داشته و اقدام به ارائه خدمت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: بیماران دیابتی پس از شناسایی و ویزیت بیمار توسط مراکز بهداشتی، در صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 13 هزار بیمار دیابتی در خراسان شمالی

شناسایی 13 هزار بیمار دیابتی در خراسان شمالی