مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 16:402022-12-25اقتصادي

اعطای سوخت جایگزین گاز به صنایع سیمان/ بهانه ای برای افزایش قیمت سیمان پذیرفته نیست


شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: سوخت صنایع نظیر کارخانجات سیمان با وجود افزایش بالای مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، از طریق سوخت جایگزین با قیمت مصوب یارانه ای تأمین می شود و این موضوع نباید بهانه ای جهت افزایش قیمت محصولات باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، شدت مصرف انرژی در ایران بالا است و ایران رکورددار این شاخص در جهان است.

البته مصرف انرژی در کشور در زمستان به مراتب بیشتر هم می شود و تنها در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده بیش از 650 میلیون متر مکعب گاز در یک روز می سوزد در حالی که میزان تزریق گاز شیرین به خطوط سراسری شبکه گاز که باید تامین کننده بخش های مختلف از جمله خانگی تا تجاری ، صنایع عمده و صادرات باشد، روزانه 840 میلیون متر مکعب است.

  بنابراین در زمستان، استفاده از سوخت جایگزین که شامل نفت گاز و نفت کوره بوده در دستور کار قرار می گیرد تا علاوه بر تامین برق موردنیاز کشور، چرخ صنایع از حرکت بازنماند و با توجه به اهمیت تامین سوخت، از تابستان ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاه ها و صنایع آغاز می شود.

  نکته مهم اما آن است که این سوخت جایگزین مطابق با مصوبات هیات محترم وزیران معادل قیمت گاز طبیعی به مصرف کنندگان تحویل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای سوخت جایگزین گاز به صنایع سیمان/ بهانه ای برای افزایش قیمت سیمان پذیرفته نیست

اعطای سوخت جایگزین گاز به صنایع سیمان/ بهانه ای برای افزایش قیمت سیمان پذیرفته نیست