مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 00:152022-12-25اقتصادي

آهنگ کند صادرات سیب در آذربایجان غربی/برندسازی حلقه مفقوده


بالا بودن هزینه حمل و نقل، افزایش تعرفه های صادراتی در کشورهای هدف، ظرفیت پایین سورتینگ و بسته بندی به همراه انتظار تورمی امسال هم آهنگ صادرات سیب را در آذربایجان غربی کند کرده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: آذربایجان غربی در کنار اینکه با سهم 7 درصدی از تولید بخش کشاورزی و قطب اول تولید سیب با نزدیک یک میلیون و 300 هزار تن، رتبه های اول تولید چغندرقند، انگور، کشمش و … نقش مهمی در بخش کشاورزی کشور ایفا می کند بلکه استان با ظرفیت نزدیک به یک میلیون تن دارای بزرگترین ظرفیت سردخانه ای ایران نیز محسوب می شود.

اما این ظرفیت مهم به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم، ظرفیت پایین در بخش سورت و بسته بندی، بالا بودن هزینه های حمل و نقل، انتظار تورمی و… تاکنون نتوانسته گره ای از مشکلات بخش کشاورزی و تسریع در روند صادرات این حوزه به خصوص سیب بردارد.

گردش مالی 18 میلیارد تومانی محصولات کشاورزی، معیشت و اشتغال بیش از 80 هزار خانوار به صورت مستقیم از طریق تولید محصولات باغی در آذربایجان غربی به وضوح بیانگر اهمیت توسعه زیرساخت ها در این حوزه و ضرورت رفع موانع صادراتی در راستای توسعه اقتصادی منطقه و کشور است موضوعی که سالهاست مورد غفلت مسئولان واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آهنگ کند صادرات سیب در آذربایجان غربی/برندسازی حلقه مفقوده

آهنگ کند صادرات سیب در آذربایجان غربی/برندسازی حلقه مفقوده