مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 11:152022-12-26اقتصادي

پیشنهاد اعتبار 40 هزار میلیارد تومانی برای طرح اصلاح الگوی کشت در بودجه 1402


رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، میزان اعتبار پیش بینی شده در لایحه پیشنهادی بودجه سال 1402 به موضوع اصلاح الگوی کشت را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه برای سال 1402 در بحث اصلاح الگوی کشت پیشنهاد شده است.

وی با بیان این که بیش از نیم قرن از شکل گیری طرح اصلاح الگوی کشت در کشور می گذرد، افزود: استان سمنان ویژگی های لازم برای پایلوت شدن برای طرح اصلاح الگوی کشت را در کشور دارد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با بیان این که 90 درصد از محصولات زراعی استان سمنان شامل 12 محصول است، تصریح کرد: در الگوی کشت تدوین شده برای استان سمنان نیز 15 محصول مدنظر قرار دارد.

*اصلاح الگوی کشت اولویت نخست وزارت جهاد کشاورزی است خیام نکویی اضافه کرد: ظرف مدت دو الی سه سال با همت و جدیت می توان شاهد اصلاح الگوی کشت به صورت کامل در سطح استان سمنان بود و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور آماده است تا در بحث بهره وری محصولات کشاورزی در سطح استان سمنان تمرکز کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد اعتبار 40 هزار میلیارد تومانی برای طرح اصلاح الگوی کشت در بودجه 1402

پیشنهاد اعتبار 40 هزار میلیارد تومانی برای طرح اصلاح الگوی کشت در بودجه 1402