مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 09:152022-12-27بين الملل

سویه جدید کرونا در ایران مشاهده نشده است


معمولا یک ماه پس از شیوع سویه های جدید کرونا در اروپا این سویه ها در ایران مشاهده می شد، اما هنوز سویه جدید BQ 1 در ایران مشاهده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حالی که در ماه گذشته، 13 روز آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در کشورمان به صفر رسید، آمریکا، فرانسه و آلمان فوتی های سه رقمی را تجربه کردند؛ به طوری که در فاصله 14 تا 20 آذر، آمار مبتلایان به سویه های جدید کرونا به نام های BQ 1 و BA 5 با سهم متفاوت از هرسویه در آمریکا مجموعا 50 درصد، در ژاپن 13 درصد، در کره جنوبی 13 درصد، در فرانسه 5 درصد و در برزیل 3 درصد نسبت به هفته پیش تر از آن افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در کشور های افغانستان، آفریقای جنوبی، آذربایجان، آرژانتین و برزیل روند افزایشی از آمار مبتلایان به کرونا دیده شده است.

پاک آیین با اشاره به روند نزولی ابتلا به کرونا در کشور های ایران و هند گفت: در کشور های ترکیه و روسیه آمار تعداد مبتلایان نسبت به هفته های گذشته، روندی یکسان داشته و ثابت باقی مانده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: معمولا یک ماه پس از شیوع سویه های جدید کرونا در اروپا این سویه ها در ایران مشاهده می شد، اما هنوز سویه جدید BQ 1 در ایران مشاهده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سویه جدید کرونا در ایران مشاهده نشده است

سویه جدید کرونا در ایران مشاهده نشده است