مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 12:252022-12-28حوادث

بازداشت 31 حفار غیرمجاز در همدان/ کشف چهار قطعه شی تاریخی 2 هزار ساله


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: طی سه ماهه فصل پاییز 31 نفر حفار غیرمجاز بومی و غیر بومی دستگیر و چهار شی تاریخی مربوط به ادوار مختلف تاریخی کشف و ضبط شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، جواد خدامرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان همدان با پیشینه تاریخی و فرهنگی کهن با قابلیت های استانی و تعدد آثار تاریخی و فرهنگی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن کشور شناخته شده است و در زمره استان های مهم و شاخص در کشور قرار دارد.

   وی ادامه داد: با توجه به وسعت سرزمینی 20 هزار کیلومتر مربعی همدان و حدود یک هزار و 900 اثر ثبتی و غیر ثبتی، دارا بودن بافت تاریخی به وسعت 750 هکتار از اهمیت ویژه ای برخوردار است که از این مقدار 300 هکتار مربوط به حوزه عرصه محور بوده و بخش اعظمی از آن در شهر همدان طی مراحل ثبت جهانی قرار دارد.

  فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه آثار فرهنگی و تاریخی همدان شامل تپه های باستانی، بناها، امامزاده ها، خانه ها، کاروانسراها، پل ها، آثار طبیعی، بافت و بازار سنتی و.

است گفت: حفظ و حراست از آنها به عهده یگان حفاظت بوده و حفاظت از اماکن تاریخی و موزه های اداره کل نیز در زمره وظایف این یگان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت 31 حفار غیرمجاز در همدان/ کشف چهار قطعه شی تاریخی 2 هزار ساله

بازداشت 31 حفار غیرمجاز در همدان/ کشف چهار قطعه شی تاریخی 2 هزار ساله