مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 17:052022-12-28بين الملل

فرجی راد: عربستان دوست ایران نیست، دشمن است


عربستان دوست ایران نیست، دشمن ایران است اما همسایه است و برای قدرت منطقه ای تاثیرگذار باید تلاش کرد رابطه ایران و عربستان خوب شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، عبدالرضا فرجی راد تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال، بعد از چند دور مذاکرات بین ایران و عربستان سعودی که چند وقتی بود مسکوت مانده بود بار دیگر برای از سرگیری مذاکرات پالس هایی رد و بدل شده است تحلیل شما درباره از سرگیری روابط چیست، گفت: عربستان رابطه و گفت وگوهای خود با ایران را براساس رابطه ایران با روابط جهان به ویژه اروپا و آمریکا تنظیم کرده است.

یعنی هر وقت سعودی ها احساس کنند مثلا به توافق هسته ای نزدیک شدند یا روابط ایران با غرب و اروپا بهبود یافته، سعی می کنند به مذاکرات سرعت بدهند و نتیجه بخشی داشته باشند.

وی افزود: در مقابل هم عربستان هروقت احساس کند ایران روابطش با اروپا تیره شده و در انزوا قرار گرفته و فشار غرب روی ایران زیاد است و توافق هسته ای هم دور از دسترس است، بازی می کنند و آمادگی مذاکرات از خودشان نشان نمی دهند.

امروز هم ما در چنین شرایطی هستیم.

حالا طرف ایرانی تمایلات خودش را نشان می دهد.

در سفری که آقای امیرعبداللهیان به اردن داشت و در اظهارات سخنگوی وزارت خارجه هم اظهار علاقه شد که هروقت سعودی ها آمادگی داشتند ما ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرجی راد: عربستان دوست ایران نیست، دشمن است

فرجی راد: عربستان دوست ایران نیست، دشمن است