مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 07:452022-12-29اقتصادي

کاهش بی سابقه صادرات گاز روسیه به اروپا


مدیرعامل شرکت گازپروم اعلام کرد که صادرات گاز روسیه به اروپا در سال 2022 میلادی به پایین ترین حد خود از سال 1991 میلادی رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از یاهونیوز، به گفته الکسی میلر مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه، آمار حکایت از آن دارد که صادرات گاز این کشور به اروپا تا پایال سال جاری میلادی به 100 میلیارد و 900 میلیون متر مکعب می رسد.

وی افزود: تولید گاز طبیعی شرکت گازپروم از 514 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب در سال 2021 میلادی به 412 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب در سال جاری میلادی کاهش یافته است.

با این حال روسیه برای جبران کاهش میزان صادارت گاز طبیعی، قیمت فروش این حامل استراتژیک انرژی را افزایش داده است به طوری که درآمدهای روسیه از محل فروش نفت و گاز در 10 ماهه نخست امسال بیش از 30 درصد افزایش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، میزان صادرات گازپروم و تولید آن پس از کاهش یا توقف عرضه به برخی مصرف کنندگان عمده در پی خودداری از پرداخت بهای گاز به روبل، رو به کاهش گذاشته است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مارس به عنوان اقدام متقابل در برابر تحریم های غرب، خواستار دریافت بهای گاز صادراتی به پول رایج کشورش شد.

افزون بر این، در نتیجه خراب شدن خط های لوله زیردریایی نورد استریم که گاز روسیه را به آلمان انتقال می داد در سپتامبر، یک مسیر دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بی سابقه صادرات گاز روسیه به اروپا

کاهش بی سابقه صادرات گاز روسیه به اروپا