مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 22:202022-12-29اجتماعي

نوای دل نشین آب از شادان تا شیرآباد/جادوی آبی گلستان خاک می خورد


بهره مندی گلستان از آبشارهای متعدد با چشم اندازهای بدیع فرصت معتنمی را در اختیار علاقه مندان به طبیعت قرار داده تا ساعاتی را از زندگی ماشینی فاصله گرفته و روح و جان خود را جلا ببخشند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان گلستان به سبب شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی، بهره مندی از سابقه تاریخی دیرین، سکونت قومیت ها و طوایف مختلف و پوشش رویشگاهی و زیستگاه های بی بدیل حیات وحش یکی از استان های شاخص در بخش گردشگری تلقی می شود و جاذبه های مختلف تاریخی، طبیعی، مذهبی و فرهنگی در این استان پرشمار است.

مناطق جنگلی هیرکانی، مناطق چهارگانه محیط زیست، انواع حیات وحش، گل فشان ها و تالاب ها، غارها و رودها و البته آبشارها از جمله مهم ترین جاذبه های طبیعی استان گلستان است که هر یک به فراخور زیر ساخت ها، بعد مسافت و معابر مواصلاتی میزبان گردشگران زیادی هستند.

یکی از جاذبه های بدیع و بی مثال گلستان، آبشارهای فراوان است؛ ویژگی های خاص زمین شناخی گلستان و برخورداری از مناطق صخره ای و کوهستانی، در کنار چشمه سارها و رودخانه های مختلف سبب شده تا آبشارهای مختلفی در گلستان وجود داشته باشد.

دامنه تند رشته کوه های البرز که خود سرچشمه رودهای فراوانی است، باعث شده آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری از نواحی مختلف سرازیر شده و جلوه های زیبایی را ایجاد کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوای دل نشین آب از شادان تا شیرآباد/جادوی آبی گلستان خاک می خورد

نوای دل نشین آب از شادان تا شیرآباد/جادوی آبی گلستان خاک می خورد