مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 14:502022-12-30اقتصادي

پیگیری برای ثبت ملی باغات بروجرد/ زمینه فروش «ورشو» فراهم می شود


وزیر میراث فرهنگی از پیگیری برای ثبت ملی باغات بروجرد و همچنین فروش هنر صنعت «ورشو» این شهرستان در سطح بازارهای ملی و جهانی خبر داد.

- خرم آباد- وزیر میراث فرهنگی از پیگیری برای ثبت ملی باغات بروجرد و همچنین فروش هنر صنعت ورشو این شهرستان دز سطح بازارهای ملی و جهانی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید عزت اله ضرغامی امروز جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در صنعت ورشو سازی با توجه به اینکه بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو سازی ثبت شده تصمیمات خوبی گرفته شد تا زمینه فروش این هنر صنعت در سطح ملی و جهانی فراهم شود.

وی، افزود: ورشو سازی خلاف سایر صنایع دستی که بیشتر جنبه ویترینی و تزیینی دارند، جنبه کاربردی و مصرفی در زندگی دارد، برای تثبیت و پایداری ورشو سازی و بازار فروش تصمیماتی گرفته شده است تا با توجه به مصوبه ای که در دولت داشتیم تسهیلاتی برای صادر کنندگان صنایع دستی در نظر گرفته شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکید کرد: کسانی که صاحب علم و دانش و قدرت روایت گری هستند و از جمله دستگاه های فرهنگی و رسانه ها در انتقال این میراث فرهنگی ارزشمند به نسل های آینده باید تلاش بیشتری کنند.

ضرغامی، ادامه داد: بروجرد از باغات خوبی برخوردار است که بعد از بازدید از آنها و تطبیق ویژگی های آنها با استانداردهای لازم برای ثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری برای ثبت ملی باغات بروجرد/ زمینه فروش «ورشو» فراهم می شود

پیگیری برای ثبت ملی باغات بروجرد/ زمینه فروش «ورشو» فراهم می شود