مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 18:402022-12-30فرهنگي

رونمایی از تابلوی زرباف 45 سلام در کاشان


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از بافت و رونمایی تابلوی زری بافی شده 45 سلام توسط استادان هنرمند مرکز احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی کاشان خبر داد.

- احمد دانایی نیا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این پارچه زربفت در اندازه های 60 در 80 سانتی متر توسط استاد جمشید خداداد نوش آبادی و استاد محمود تمتاجی در مدت سه ماه بافته شده است.

وی تصریح کرد: این اثر نفیس شامل تکرار 45 مرتبه سلام زیارت عاشورا است که همه مراحل ساخت دستگاه، طراحی و بافت آن توسط هنرمندان مرکز احیای صنایع سنتی کاشان اجرا شده است تا این هنر در حال فراموشی به جامعه معرفی شود.

دانایی نیا افزود: استاد جمشید خداداد نوش آبادی، زیر نظر استاد سید خلیل یاالله، به فرا گیری هنر مخمل بافی پرداخته و موفق به دریافت نشان درجه 2 هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشان اصالت یونسکو در سال 1389 شده است.

وی گفت: استاد محمود تمتاجی نیز نزد استاد منصور متشکر، هنر زریبافی را فراگرفته و به تناسب پیشرفت در ارتقای کیفیت بافت، در سال 1391 نشان درجه 1 هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در سال 1389 نشان اصالت سازمان فرهنگی یونسکو را دریافت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از تابلوی زرباف 45 سلام در کاشان

رونمایی از تابلوی زرباف 45 سلام در کاشان