مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 07:352022-12-31سياسي

دولت خودخوانده مخالفان ونزوئلا منحل شد


مخالفان دولت قانونی ونزوئلا دولت خودخوانده خود به رهبری خوان گوایدو را که در ژانویه 2019 تشکیل شده بود، منحل کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از روسیا الیوم، مخالفان دولت قانونی ونزوئلا دولت خودخوانده خود به رهبری خوان گوایدو را که در ژانویه 2019 تشکیل شده بود، منحل کردند.

بر اساس این گزارش، قانونگذاران ونزوئلایی با 72 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع پایان ریاست جمهوری خودخوانده گوایدو از تاریخ 4 ژانویه به بعد را تصویب کردند.

این در حالی است که خوان گوایدو روز پنج شنبه اعلام کرده بود که مخالفان، تصمیم گیری پیرامون پایان دادن به دولت خودخوانده تحت رهبری وی را به سوم ژانویه موکول کرده اند.

مردم ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری 2019 برای بار دوم نیکلاس مادورو را به عنوان رییس جمهور منتخب این کشور انتخاب کردند.

اما آمریکا و کشورهای غربی با وجود پیروزی مادورو و کسب اکثریت آرا، خوان گوایدو، رقیب غرب گرای او را به عنوان رییس جمهور منتخب ونزوئلا اعلام و تحریم هایی را علیه دولت و مردم ونزوئلا اعمال کردند.

خوان گوایدو که در انتخابات مردمی شکست خورده بود، پس از پیروزی مادورو با تظاهرات خیابانی و تشویق هوادارانش به آشوب های مداوم، به دنبال سرنگونی دولت قانونی مادورو بود، اما در نهایت مادورو با کمک ارتش و حمایت های مردمی توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت خودخوانده مخالفان ونزوئلا منحل شد

دولت خودخوانده مخالفان ونزوئلا منحل شد