مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 11:402022-12-31سياسي

گام دیگر چین برای لغو استقلال قضایی هنگ کنگ


کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به رییس اجرایی هنگ کنگ این قدرت را داد تا حضور وکلای خارجی در پرونده های امنیتی را ممنوع کند و قدرت تصمیم گیری در این باره را از دادگاه های هنگ کنگ گرفت؛ - اقدامی که احتمالا باعث تشدید نگرانی ها نسبت به استقلال قضایی هنگ کنگ می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، استفاده از وکلای خارجی توسط دادستان ها و متشاکیان مدت ها بخشی از سنت های اجرای قانون هنگ کنگ، مستعمره سابق انگلیس بوده است.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که یکی از دادگاه های هنگ کنگ در ماه جاری میلادی روند رسیدگی به پرونده امنیت ملی علیه جیمی لای، غول رسانه ای و منتقد سرسخت چین را به سپتامبر موکول کرد تا برای صدور حکم از سوی کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین زمان بخرد.

در نوامبر سال جاری میلادی پس از یک سری تلاش های ناکام وزارت دادگستری هنگ کنگ برای منع کردن تیموتی اوئن، وکیل انگلیسی از دفاع از جیمی لای، جان لی، رییس اجرایی هنگ کنگ از کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین خواست تا به این موضوع رسیدگی کند.

منتقدان می گویند، پس از آنکه هیاتی متشکل از سه قاضی ارشد در دادگاه استیناف نهایی هنگ کنگ در نوامبر درخواست دولت برای ممنوع کردن حضور اوئن برای دفاع از لای را رد کرد، اکنون مداخله پکن در این پرونده حقوقی مهم، استقلال قضایی این شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام دیگر چین برای لغو استقلال قضایی هنگ کنگ

گام دیگر چین برای لغو استقلال قضایی هنگ کنگ