مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 13:352022-12-31اقتصادي

سهم 38 درصدی بخش کشاورزی از 60 میلیارد متر مکعب آبهای سطحی


میزان سرانه مصرف آب درایران بالاتر از متوسط جهانی است، درحالیکه سرانه مصرف آب 150لیتر برای هر فرد است این عدد در استان های مختلف متفاوت بوده و گاهی به 300 لیتر می رسد.

- به گزارش، علیرضا الماس وندی معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران امروز در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران در نشستی خبری گفت: با توجه به تغییر اقلیمی کشور و افزایش نیاز در بخش های مختلف آب زیر زمینی پاسخ گوی نیازهای جامعه نیست.

وی در خصوص آخرین وضعیت برداشت از منابع آب های زیرزمینی و میزان فرونشست گفت: اگر میزان برداشت از آب های زیرزمینی استمرار داشته باشد با مخاطرات متعددی در بخش اقتصادی، جانی و محیط زیستی مواجه خواهیم بود.

اکنون از 609 محدوده مطالعاتی آب های زیرزمینی 414 محدوده وارد نقطه بحران شده اند لذا زمانی که موضوع آب مطرح می شود دو مساله حکمرانی آب های سطحی و تعادل آن با حکمرانی آب های زیرزمینی مورد توجه قرار می گیرد.

الماس وندی اضافه کرد: 60 میلیارد مترمکعب از آب های سطحی را مصرف می کنیم، به طوریکه 38.

2 درصد در بخش کشاورزی، 3.

2 درصد در بخش شرب و یک میلیارد مترمکعب در بخش صنعت استفاده می شود و حجم برداشت از منابع آب های زیرزمینی نیز 45 میلیارد مترمکعب است که عمده آن در بخش کشاورزی مصرف می شود به گونه ای ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 38 درصدی بخش کشاورزی از 60 میلیارد متر مکعب آبهای سطحی

سهم 38 درصدی بخش کشاورزی از 60 میلیارد متر مکعب آبهای سطحی