مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 16:202022-12-31اقتصادي

شرکت مدیریت منابع آب: 112 سد در ایران در دست ساخت است


حد تنش آبی بین 1500 متر مکعب است و شرایط نرم در برخی کشورها با توجه به بارش خوبی که دارند بالای 20 هزار متر مکعب است؛ این میزان در بخش مرکزی کشور به  608 متر مکعب به ازای هر نفر رسیده که شرایط تامین را خیلی سخت و پیچیده کرده است.

- معاون امور تلفیق و تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 112 سد در دست ساخت قرار دارد که به میزان 10 میلیارد متر مکعب به ظرفیت موجود اضافه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، علیرضا الماسوندی، معاون امور تلفیق و تنظیم گری شرکت منابع آب ایران  در  نشست خبری دومین روز هجدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران، با بیان این مطلب، اظهار داشت: 419 طرح سدسازی مربوط به وزارت نیرو تاکنون اجرا شده که عمدتا در طول انقلاب بوده و 39 میلیارد متر مکعب آب در زمان حاضر تنظیم شده و حجم مخازن ما 57 میلیارد متر مکعب است.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز در آب کشور و بحران موجود در بخش های مختلف موضوع اصلاح الگوی مصرف و مدیریت آن است که نسبت به دیگر کشورهای منطقه در حوزه کشاورزی راندمان کمتر و در شرب و بهداشت افزایش مصرف داریم، متاسفانه بازچرخانی و تسویه انجام نمی شود و استفاده از آب های غیرمتعارف خیلی شکل نگرفته است.

وی میزان بارندگی سال آبی جاری تا دهم دی امسال در کل کشور را حدود 54 میلیمتر اعلام کرد که اثر 23 درصد کاهش نسبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت مدیریت منابع آب: 112 سد در ایران در دست ساخت است

شرکت مدیریت منابع آب: 112 سد در ایران در دست ساخت است