مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 12:352023-01-01اقتصادي

میزان باروری در تویسرکان کمتر از حد جایگزین


همدان_مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: میزان باروری در کشور در سطحی پایین تر از نرخ جانشینی 2/1 قرار دارد و این شاخص در حال حاضر در شهرستان تویسرکان کمتر از حد جایگزین 1/57 است.

- محمد ربیع یگانه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلاتی نظیر جمعیت بالای سالمندان شهرستان که 15/4 است، افزود: اشتغال پایین، مشکلات اقتصادی جامعه، وضعیت جغرافیایی منطقه، وابسته بودن اقتصاد روستاییان به کشاورزی، سنتی بودن کشاورزی در منطقه، خشکسالی، مهاجرت افراد در سن باروری به خارج از شهرستان، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش میزان طلاق، ناباروری، عدم درمان موثر زوجین نابارور، عدم دسترسی به بسیاری از امکانات، افزایش تمایل به تک فرزندی، شهرنشینی، تغییر سبک زندگی و بسیاری از عوامل دیگر موجب شده است تا روز به روز شاهد کاهش رشد جمعیت در سطح شهرستان باشیم.

وی تصریح کرد: اگر تمهیداتی در این خصوص اندیشیده نشود در آینده نمی توان پاسخگوی مشکلات ناشی از جمعیت و افزایش نرخ سالمندی در شهرستان بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان در ادامه یادآور شد: متاسفانه بیش از 7 درصد جمعیت کشور ایران افراد سالمند بالای 60 سال هستند که طبق پیش بینی های انجام شده این آمار در 4 دهه آینده تقریباً دوبرابر خواهد شد بطوری که در سال 1429 به ازای هر 4 نفر ایرانی یک سالمند خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان باروری در تویسرکان کمتر از حد جایگزین

میزان باروری در تویسرکان کمتر از حد جایگزین