مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 16:302023-01-01بين الملل

چین روایت آمریکا از تنش هوایی اخیر را تهمت و هیاهو خواند


پکن اعلام کرد که روایت واشنگتن از حادثه هوایی هفته گذشته شامل جنگنده چینی و هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی «تهمت و هیاهوی محض» است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع چین گفت روایت واشنگتن از حادثه هوایی هفته گذشته بر فراز دریای چین جنوبی شامل یک جت نظامی چین و یک هواپیمای جاسوی آمریکا را رد کرد و گفت این روایت حقیقت را نادیده می گیرد و تهمت و هیاهوی محض است.

  جمعه (30 دسامبر) فرماندهی هند-اقیانوسیه آمریکا مدعی شد که جنگنده جِی-11 چینی به هواپیمای آرسی-135 نیروی هوایی آمریکا تا فاصله شش متری نزدیک شد و این اقدام ناایمن خلبان آمریکایی را مجبور به انجام مانور فرار کرد.

فرماندهی هند-اقیانوسیه آمریکا همچنین ویدئویی از حادثه 21 دسامبر را منتشر کرد که دو هواپیما را در فاصله نزدیک به هم در حال پرواز نشان می داد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازراشا تودی، تیان جولین سخنگوی وزارت دفاع چین اواخر شنبه 31 دسامبر اتهامات آمریکا را رد کرد و گفت در واقع هواپیمای آمریکایی بود که مانورهای خطرناک انجام می داد.

وی افزود: طرف آمریکایی عمداً افکار عمومی را گمراه کرد، چین را مقصر شناساند در حالی که خودش مقصر است و تلاش کرد افکار بین المللی را سردرگم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین روایت آمریکا از تنش هوایی اخیر را تهمت و هیاهو خواند

چین روایت آمریکا از تنش هوایی اخیر را تهمت و هیاهو خواند