مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 09:502023-01-02اقتصادي

آبگیری 8میلیون مترمکعبی سازه های آبخیزداری هرمزگان طی بارندگی


مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان از آبگیری بیش از 8میلیون مترمکعبی سازه های آبخیزداری هرمزگان طی بارندگی های هفته گذشته خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیدمحمدنور موسوی گفت: طی بارش های 5 الی 7دیماه تعداد 46 سازه آبخیزداری در سراسر استان آبگیری حدود 20تا 100 درصدی داشته اند.

بیشترین میزان آبگیری این سازه ها در شهرستان های جاسک ، پارسیان و بندرلنگه گزارش شده است.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان حجم آبگیری سازه ها در سطح استان را بیش از 8 میلیون متر مکعب اعلام طی بارندگی دو روزه اعلام کرد.

موسوی با اشاره به بارندگی های اخیر افزود: بایستی به نحوی در جهت کاهش خسارت بارندگیهای سیل آسا برنامه ریزی نمود تا در جهت افزایش پوشش گیاهی و تقویت سفره های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید کشاورزی و امنیت غذایی اقدام شود.

وی گفت:هرمزگان دارای 17 حوزه آبخیز با وسعت 10 میلیون هکتار که حدود 30 درصد آن در استان های همجوار فارس، کرمان و بوشهرقرار دارد و میزبان سیلاب های ورودی از استان های مذکور است.

به گفته وی، بی شک تلاش در جهت کنترل فرسایش و رسوب به خصوص در حوزه آبخیز سدهای میناب، جگین، سرنی، شمیل و نیان در شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان هرمزگان که کم آبی مهمترین مانع توسعه این خطه به شمار می رود از جمله مهمترین اقدامات زیربنایی در راستای عم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری 8میلیون مترمکعبی سازه های آبخیزداری هرمزگان طی بارندگی

آبگیری 8میلیون مترمکعبی سازه های آبخیزداری هرمزگان طی بارندگی