مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 10:302023-01-02اقتصادي

《اسپیس ایکس》رکورد خود را در پرتاب موشک شکست


شرکت《اسپیس ایکس》موفق شده است که رکورد پرتاب موشک خود را در سال 2022 بشکند و برای سال 2023 نیز برنامه های جدیدی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، وقتی صحبت از پرتاب موشک های《اسپیس ایکس》(SpaceX) به میان می آید، سال 2022 شلوغ ترین سال بوده است.

برای مثال، در سال 2020، این شرکت تجاری فضایی به رهبری《ایلان ماسک》(Elon Musk) در مجموع به 26 پرتاب دست یافت؛ در حالی که سال گذشته 31 موشک را به فضا فرستاد که شامل موشک قابل اعتماد《فالکون9》(Falcon 9) بود.

اسپیس ایکس امسال به 61 ماموریت بزرگ دست یافت.

در همه این ماموریت ها از موشک فالکون9 استفاده شد؛ به جز پرتاب ماه نوامبر که در آن از موشک قوی تر《فالکون هوی》(Falcon Heavy) برای استقرار دو ماهواره نیروی فضایی آمریکا به کار رفت.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا از نخستین پرواز به《ایستگاه فضایی بین المللی》(ISS) در سال 2012 که در آن تنها دو پرتاب انجام داد، به وضوح راهی طولانی را پیموده است.

اسپیس ایکس علاوه بر استقرار ماهواره های متعدد در مدار پایین زمین برای طیف گسترده ای از مشتریان، پروازهای منظم سرنشین دار به و از ایستگاه فضایی بین المللی را در سال 2022 آغاز کرد و ناسا را قادر ساخت تا فضانوردان خود را برای نخستین بار از زمان برنامه شاتل فضایی که در سال 2011 به پایان رسید، از خاک آمریکا به فضا بفرستد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

《اسپیس ایکس》رکورد خود را در پرتاب موشک شکست

《اسپیس ایکس》رکورد خود را در پرتاب موشک شکست