مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 12:102023-01-02بين الملل

گلوبال تایمز: آمریکا در جایگاهی نیست که نوع روابط با روسیه را به پکن دیکته کند


یک رسانه چینی در گزارشی آورده است که آمریکا در جایگاهی نیست که بخواهد درباره چگونگی روابط پکن با مسکو برای چین لفاظی کرده و چیزی را دیکته کند.

- یک رسانه چینی در گزارشی آورده است که آمریکا "در جایگاهی نیست" که بخواهد درباره چگونگی روابط پکن با مسکو برای چین لفاظی کرده و چیزی را دیکته کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک رسانه چینی گزارش داد: در مقایسه با سیستم ائتلافی آمریکا، روابط چین و روسیه براساس رویارویی نیست و قصد هدف گیری طرف سومی را ندارد و از قضا این روابط نه تنها منافع هر دو کشور را دنبال می کند بلکه در مقابله با چالش های جهانی می تواند بسیار سودمند باشد.

در این گزارش روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین آمده است: روابط محکم میان پکن و مسکو می تواند به جهان کمک کند تا به سمت سیستم چند قطبی پیش برود و مانع جامعه جهانی از تکجانبه گرایی شود.

این رسانه چینی با اشاره به حمله روسیه به اوکراین خاطرنشان کرد: حتی پیش از این موضوع هم واشنگتن نسبت به روابط نزدیک روسیه و چین محتاط بود.

از طرفی، هم زمان با اینکه آمریکا، دو کشور روسیه و چین را به عنوان رقبای اصلی یا حتی دشمنان احتمالی خود دسته بندی کرده، بسیار نگران عمیق تر شدن روابط میان پکن و مسکو و تاثیرات آن بر هژمونی و رهبری جهانی خود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلوبال تایمز: آمریکا در جایگاهی نیست که نوع روابط با روسیه را به پکن دیکته کند

گلوبال تایمز: آمریکا در جایگاهی نیست که نوع روابط با روسیه را به پکن دیکته کند