مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 15:302023-01-02اجتماعي

قوهای مهاجر میهمانان این روزهای تالاب سولدوز نقده


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: نخستین دسته از قوهای مهاجر برای استراحت و تغذیه وارد تالاب سولدوز در این شهرستان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اکبر قائمی افزود: کارشناسان این اداره در پایش های خود؛ نخستین دسته از قوهای مهاجر که شامل دسته های پنج و 6 قطعه بودند را در تالاب سولدوز مشاهده کردند.

وی اضافه کرد: امسال تالاب سولدوز این شهرستان میزبان بیش از پنج هزار بال پرنده آبزی و کنار آبزی مهاجر است که به منظور استراحت و تغذیه وارد این تالاب شده اند این پرندگان مهاجر شامل انواع غازها، آن قوت، انواع اردک سانان و پرندگان شکاری مانند عقاب تالابی هستند.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست نقده گفت: برخی از این گونه ها زمستان را هم در این تالاب و سایر تالاب های منطقه ماندگار شده و بعضی دیگر با سرد شدن هوا به مناطق جنوبی تر مهاجرت می کنند.

وی اضافه کرد: امسال به دلیل نامساعد بودن دیگر تالاب های این شهرستان از لحاظ تأمین آب لازم، زمان ماندگاری پرندگان مهاجر در منطقه بسیار کمتر از سال های قبل است و پرندگان مهاجر پس از مدتی ماندگاری در این منطقه به سمت استان های شمالی پرواز می کنند.

قو پرنده ای از تیره اردکیان و از بزرگ ترین و زیباترین پرندگان آبزی جهان به شمار می رود، این پرنده مانند دیگر اعضای خانواده اردکیان گیاه خوار بوده و از گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوهای مهاجر میهمانان این روزهای تالاب سولدوز نقده

قوهای مهاجر میهمانان این روزهای تالاب سولدوز نقده