مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 08:202023-01-03اقتصادي

کاشت قراردادی گندم در زنجان راهی برای خودکفایی


مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: بیش از 4700 هکتار از اراضی مختص به کشت گندم آبی در استان زنجان، زیر کشت قراردادی قرار گرفته است.

- سعید ناصروفایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هدف از کشت قراردادی گندم، خوداتکایی در تولید و حمایت از کشاورزان است، اظهار کرد: انتظار می رود سطوح بیشتری از استان تحت کشت قراردادی گندم آبی قرار گیرد.

وی با اشاره به مزایای مهم کشت قراردادی در گندم آبی، تصریح کرد: پرداخت هزینه حمل محصول به ازاء هر تن 100 هزار تومان، خرید تضمینی و پرداخت به موقع هزینه خرید گندم، پرداخت یارانه و بخشی از هزینه کود پتاسه و پرداخت بخشی از هزینه های حق بیمه از مزایای کشت قراردادی به حساب می آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دسترسی به محصولاتی که بیشترین سهم و نقش را در سفره خانواده ها دارند، با در نظر گرفتن دو مولفه صرفه جویی و کاهش هزینه ها از یک سو و خوداتکایی و افزایش بهره وری از سوی دیگر به شکل ویژه مورد توجه قرار گرفته است؛ لذا یکی از برنامه های اصلی خوداتکایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم، اجرای کشت قراردادی است.

لازم به ذکر است در شیوه نامه جدید، با حذف اعتبارسنجی و عدم مراجعه حضوری به بانک عامل، کشاورزان می توانند پس از ورود به سامانه اختصاصی کشت قراردادی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مراحل ثبت ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت قراردادی گندم در زنجان راهی برای خودکفایی

کاشت قراردادی گندم در زنجان راهی برای خودکفایی