مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 10:272023-01-03اقتصادي

افزایش دو برابری عوارض صادرات پیاز سیگنال برای ارزانی بازار


در حالی که قیمت پیاز روزهای گذشته به 40 هزار تومان رسیده بود سرپرست دفتر توسعه صادرات معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از افزایش 100 درصدی عوارض صادرات پیاز به منظور تنظیم بازار داخلی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت پیاز در روزهای گذشته تا کیلویی 40 هزار تو مان افزایش یافت و انتقادات زیادی شد چرا محصولی که تولید آن در داخل فراوان است اینقدر باید گران باشد.

براساس آمارهای کشاورزی تولید پیاز در کشور 3 میلیون تن در سال پیش بینی شده است که بیش از نیاز کشور است با این تولید ایران جایگاه هفتم تولید پیاز در دنیا را دارد اما چرا پیاز گران شده است؟ *صادرات و بارندگی دو عامل گرانی پیاز  بر اساس اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی دو دلیل عمده برای افزایش قیمت پیاز در بازار دارد صادرات و بارندگی بازارگردان های چند روز اخیر بوده اند که قیمت را به مرز 40 هزار تومان رساندند.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در 6ماهه نخست سال 1401، حدود 157 هزار تن پیاز به کشورهای عراق و پاکستان صادر کرده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته (1400) صادرات پیاز حدود 410 هزار تن با ارزآوری 85٫3 میلیون دلار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دو برابری عوارض صادرات پیاز سیگنال برای ارزانی بازار

افزایش دو برابری عوارض صادرات پیاز سیگنال برای ارزانی بازار