مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 16:502023-01-03بين الملل

ذبیح الله مجاهد:مقامات پاکستان از اظهارات تحریک آمیز خودداری کنند


سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در بیانیه ای اعلام کرد: طالبان تلاش می کند تا از خاک افغانستان ضدپاکستان و کشورهای دیگر استفاده نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات نادرست مقام های پاکستانی قابل تاسف بوده و این گروه خواهان روابط حسنه با همه کشورهای همسایه از قبیل پاکستان است.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان اضافه شده است: تمام تلاش های خود را به کار می بندیم تا از خاک افغانستان نه تنها علیه پاکستان، بلکه علیه هیچ کشوری استفاده نشود.

ما متعهد به این هدف هستیم، اما طرف پاکستان هم مسئولیت دارد که برای کنترول وضعیت تلاش کرده و از اظهارات بی اساس و تحریک آمیز اجتناب کند.

چنین صحبت هایی به نفع احدی نیست.

مجاهد اضافه کرد که این گروه برای امنیت و ثبات در کشور خود ارزش قائل بوده، خواهان امنیت و ثبات در کل منطقه است و به تلاش های خود در این راستا ادامه می دهد .

امیرخان متقی وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان نیز در همین ارتباط پیشتر در سخنانی اعلام کرد که تنش ها در امتداد خط مرزی دیورند میان این کشور با پاکستان به نفع احدی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذبیح الله مجاهد:مقامات پاکستان از اظهارات تحریک آمیز خودداری کنند

ذبیح الله مجاهد:مقامات پاکستان از اظهارات تحریک آمیز خودداری کنند