مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 09:442023-01-04اقتصادي

در آینده نگران تامین دارو نیستیم


در زمینه رفع کمبود آنتی بیوتیک ها مجبور به واردات شدیم تا ذخایر دارویی به 60 درصد برسد و در آینده نیز بدون شک نگرانی درباره تامین دارو نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سید حیدر محمدی، رییس سازمان غذا و دارو با حضور در برنامه زنده کشیک سلامت گفت:متاسفانه از 15 هزار میلیارد تومان مصوبه ستاد تنظیم بازار برای تامین دارو در کشور، بانک های عامل حداکثر 2 هزار میلیارد تومان آن را تاکنون پرداخت کرده اند.

محمدی به عنوان یکی از مدافعان اجرای طرح دارویار، در این برنامه گفت:می پذیریم که باید از مردم عذرخواهی کنیم که چرا انقدر صبر کردیم تا کمبودها افزایش پیدا کند، اختلاف نرخ ارز ترجیحی با آزاد زیاد شود تا جایی که نتوانیم به تامین کنندگان ارز اختصاص بدهیم و بعد اجرای طرح دارویار را آغاز کردیم؛ این طرح را دیر شروع کردیم و این اشتباه را می پذیریم.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد:هدف طرحی که به اسم دارویار نام گذاری شد، اصلاح سیاست ارزی بود که انجام شد؛اگر اختلاف ارز دولتی و ارز نیمایی زیاد نبود، ما موافق اصلاح قیمت ها بودیم.

اما قرار بود اعتبارات درست انجام بشود و شرکت های بیمه بدهی شان را به مراکز درمانی پرداخت کنند که یا با تاخیر انجام شد و یا حتی به صورت کامل انجام نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در آینده نگران تامین دارو نیستیم

در آینده نگران تامین دارو نیستیم