مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 12:152023-01-04بين الملل

هشدار کره جنوبی به لغو توافق نظامی با کره شمالی


رییس جمهور کره جنوبی هشدار داد اگر کره شمالی بار دیگر حریم هوایی این کشور را نقض کند، توافق نظامی بین دو کشور که سال 2018 امضاء شده، لغو خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در ادامه افزایش تنش ها در شبه جزیره کره، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد اگر کره شمالی بار دیگر حریم هوایی کره جنوبی را نقض کند، توافق نظامی با کره شمالی را لغو می کنیم.

توافق نظامی بین کره جنوبی و کره شمالی سال 2018 و در حاشیه دیدار مون جائه این ، رییس جمهور وقت کره جنوبی و کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی امضاء شد.

طبق این توافق نامه، دو کشور توافق کردند که همه اقدامات خصمانه بین دو کشور لغو، یک منطقه پرواز ممنوع در مناطق مرزی ایجاد و مین ها و پاسگاه های دیده بانی در منطقه غیرنظامی برداشته شود.

برهم زدن این توافق یعنی برگشت پاسگاه های مرزی، رزمایش های با آتش زنده (live-fire) در منطقه پیش تر پرواز ممنوع و آغاز پخش تبلیغات در مناطق مرزی که همه این اقدامات خشم پیونگ یانگ را قبل از توافق برمی انگیخت.

دوشنبه پیش ورود پهپادهای کره شمالی به حریم هوایی سئول، توجه منتقدان را به پدافند هوایی کره جنوبی جلب کرد و این در حالی است که سئول تلاش دارد تا تهدیدهای فزاینده هسته ای و موشکی پیونگ یانگ را محدود کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار کره جنوبی به لغو توافق نظامی با کره شمالی

هشدار کره جنوبی به لغو توافق نظامی با کره شمالی