مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 13:502023-01-04اقتصادي

ورود 2000 میلیارد تومانی صندوق توسعه به بورس


معاون سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی از ورود این صندوق به بازار سرمایه و خرید حدود 2000 میلیارد تومان سهام شرکت های مختلف خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدجواد دانش در نشست خبری امروز (چهارشنبه) اعضای هیئت عامل و معاونان صندوق توسعه ملی به مناسبت سالگرد تاسیس این مجموعه اظهار کرد: بخشی از منابع صندوق توسعه ملی بر اساس قرارداد امضا شده با صندوق تثبیت بازار سرمایه وارد بورس شده است که البته صاحب سهامی که در صندوق تثبیت نیستیم البته اشکالات شکلی در این قرارداد بود که تصحیح شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، مبنی بر اینکه آیا صندوق توسعه ملی را به بازار سرمایه ورود پیدا کرده است یا خیر و چه میزان سهام خریداری شده است؟ گفت: صندوق توسعه ملی ایران مانند دیگر صندوق های ثروت در دنیا وارد بازار بورس شده است.

دانش افزود: تاکنون کمتر از 2000 میلیارد تومان از منابع صندوق را وارد بازار سرمایه کردیم که عمدتاً سهام هایی که تولیداتشان بر پایه کامودیتی است خریداری کرده ایم.

گرچه به عنوان نمونه صندوق نروژ یک درصد از سهم های خوب بازار سرمایه اش را خریداری کرده است اما ما نمی خواهیم مدیریت شرکت های بورسی را از طریق خرید سهام به دست بگیریم و تاکنون سهام کمتر از 10 شرکت را خریدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 2000 میلیارد تومانی صندوق توسعه به بورس

ورود 2000 میلیارد تومانی صندوق توسعه به بورس