مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 08:002023-01-05اجتماعي

گنجینه های باستانی قلب سبز ایران/جادوی تاریخ در گلستان نمایان است


وجود چندین اثر تاریخی منحصر به فرد در گلستان که قلب سبز ایران تلقی می شود، فرصتی بی نظیر برای علاقه مندان به گنجینه های باستانی و جادوی بی پایان تاریخ است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: گلستان از دیدگاه بسیاری از ایرانیان یک منطقه جنگلی و بسیار سرسبز است که جاذبه های آن را محدود به درختان به سر به فلک کشیده، رودخانه، تالاب، آبشار و دیگر چشم اندازهای بصری طبیعی است اما واقعیت آن است که استان گلستان به سبب برخورداری از تاریخ غنی و پربار سرشار از جاذبه های تاریخی و باستانی است که هر کی می تواند نقش بسزایی در جذب گردشگر به ویژه گردشگران علاقه مند به تاریخ ایفا کنند.

برج آجری گنبدقابوس، دیوار بزرگ گرگان، بافت تاریخی گرگان، میل رادکان، کاخ موزه گرگان، پل تاریخی آق قلا، شهر تمیشه و شهر تاریخی جرجان فقط تعدادی از ابنیه و آثار باستانی و تاریخی گلستان هستند که در این گزارش تعدادی از این آثار ارزشمند مطرح شده و تعدادی هم در گزارشات بعدی معرفی خواهد شد.

گنبد قابوس برج یا گنبدقابوس، مرتفع ترین برج و گنبد آجری جهان و مقبره قابوس بن وشمگیر، سازه آجری بازمانده از سده چهارم هجری است که روی یک تپه ای خاکی در شهر گنبدکاووس احداث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنجینه های باستانی قلب سبز ایران/جادوی تاریخ در گلستان نمایان است

گنجینه های باستانی قلب سبز ایران/جادوی تاریخ در گلستان نمایان است