مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 15:552023-01-05سياسي

همدلی راز آرامش دوجانبه در روابط / در همدلی با دیگران چه نکاتی را رعایت کنیم؟


پذیرش بی قید و شرط دیگران، تلاش برای درک شرایط آنها و مقاومت در برابر این وسوسه که بخواهیم دیگران را به دلخواه خودمان تغییر دهیم رفتاری همدلانه و گامی مؤثر در ایجاد آرامشی دوجانبه در روابطمان است.

- خبرگزاری فارس- اراک؛ خوب است بدانیم که پذیرش بی قید و شرط دیگران، تلاش برای درک شرایط آنها و مقاومت در برابر این وسوسه که بخواهیم دیگران را به دلخواه خودمان تغییر دهیم رفتاری همدلانه و گامی مؤثر در ایجاد آرامشی دوجانبه در روابطمان است و احساس امنیت را به روابط بازمی گرداند.

برای داشتن رابطه خوب لازم است مهارت همدلی را در خود تقویت کنیم، خودآگاهی و خودشناسی بیشتر، شنونده خوب بودن، پایداری در همدلی، صداقت داشتن، احترام گذاشتن به یکدیگر و.

از جمله برخی راهکارهای تقویت مهارت همدلی است که در ادامه می خوانید.

یک کارشناس روانشناسی در خصوص خودآگاهی و خودشناسی بیشتر به خبرنگار فارس می گوید: در همدلی باید احساسات و شرایط دیگران را درک کنیم؛ تا زمانی که ما به افکار و احساسات خودمان به خوبی آگاه نباشیم، دیگران را درک نخواهیم کرد تا خود را همان طور که هستیم نپذیریم، دیگران را نیز بدون قید و شرط نمی پذیریم و یا تا با خودمان همدلی نکنیم، توانایی همدلی کردن با دیگران را نخواهیم داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدلی راز آرامش دوجانبه در روابط / در همدلی با دیگران چه نکاتی را رعایت کنیم؟

همدلی راز آرامش دوجانبه در روابط / در همدلی با دیگران چه نکاتی را رعایت کنیم؟