مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 08:402023-01-07پزشكي

گیاهی دو منظوره برای «وزن»


مهم ترین اثرات درمانی این گیاه که به ترکیب افدرین آن نسبت داده می شود شامل اثر بر روی کاهش و افزایش وزن، مؤثر در لرزش، - ایسنا/لرستان یک کارشناس گیاه پزشکی گفت: مهم ترین اثرات درمانی این گیاه که به ترکیب افدرین آن نسبت داده می شود شامل اثر بر روی کاهش و افزایش وزن، مؤثر در لرزش، تشنج، سرگیجه و سردرد، اضطراب و بی خوابی است.

شیما احمدی نیا، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: افدرین ترکیب شبه آمفتامینی بسیار قوی است که سیستم عصبی و قلبی غروقی را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به این که بیش از 40 گونه از این گیاه در سرتاسر جهان شناسایی شده اند، بیان کرد: این گیاه از مواد شیمیایی متعددی تشکیل شده که از جمله آن افدرین، پسودوافدرین، نورپسودوافدرین، متیل افدرین، تانن، هیدروکسی کینورنیک اسید، کویینولین و .

را می توان نام برد.

احمدی نیا عنوان کرد: در حقیقت افدرین و پسودوافدرین با افدرا متفاوت هستند و گیاه کامل افدرا اثرات ملایم تری به نسبت افدرین و سودوافدرین استخراج شده از این گیاه دارند که این اختلاف همانند تفاوت گیاه قهوه و کافیین خالص است.

این کارشناس گیاه پزشکی تصریح کرد: مهم ترین اثرات درمانی این گیاه که به ترکیب افدرین آن نسبت داده می شود شامل اثر بر روی کاهش و افزایش وزن، مؤثر در لرزش، تشنج، سرگیجه و سردرد، اضطراب و بی خواب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهی دو منظوره برای «وزن»

گیاهی دو منظوره برای «وزن»