مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 09:302023-01-07اقتصادي

نسخه عجیب برای بالانشین جدول بیکاری


متولیان می گویند امسال25هزار شغل ایجاد کرده انداما لرستان همچنان درمیان چهار استان بیکار کشور قرار دارد،یک ساعت کار درهفته نسخه مسئولان برای درد بیکاری دریکی از بیکارترین استان های کشور است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: محوری ترین مطالبه لرستان و لرستانی ها همواره مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال بوده است، مسئله و چالشی که طی سال های گذشته هرروز بر عمق آن افزوده شده و همچنان زخم های حوزه صنعت و تولید آن را تشدید می کند.

عدم بهره برداری از واحدهای بزرگ صنعتی، تعطیلی صنایع موجود، سنتی بودن بخش کشاورزی و غفلت از ظرفیت های حوزه گردشگری تنها بخشی از مشکلاتی است که بر بیکاری لرستانی ها دامن می زند.

این در حالی است که جمع شاخص هایی مانند نرخ بیکاری بالا، میزان سرمایه گذاری پایین، تورم بالا، قرارگیری در لیست استان های با نرخ اشتغال ناقص و … به راحتی می تواند اوضاع اقتصادی نامناسبی را در یک استان رقم بزند.

مسئله مهم، مسئله اشتغال لرستان است حجت الاسلام ابراهیم رییسی، رییس جمهوری هم در جریان سفر خود به لرستان بارها به این معضل بزرگ لرستان و لرستانی ها اشاره کرد.

وی از همان بدو ورود در فرودگاه خرم آباد به این چالش اشاره داشت و اظهار کرد: در لرستان شاهدیم علی رغم اینکه ظرفیت زیرساختی خوبی دارد اما در صنایع برخی از واحدهای صنعتی نیمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه عجیب برای بالانشین جدول بیکاری

نسخه عجیب برای بالانشین جدول بیکاری