مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 13:552023-01-07اقتصادي

تفاوت نرخ ارز نیما و بازار، معضل صادرکنندگان


عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش کشور با بیان اینکه در حال حاضر تفاوت نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد به معضلی برای صادرکنندگان تبدیل شده است، گفت که ایران می تواند به قطب تولید و صادرات کفش در منطقه تبدیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا داورپناه در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته (امپکس 2023) با بیان اینکه در سال های گذشته تحولی در تامین مواد اولیه به ویژه پلیمرهای پلی اورتان و پی وی سی حاصل شده، گفت: امروز برخی واحدهای ایرانی موفق به صادرات به ترکیه شده اند که نشان دهنده تحول در این صنعت است.

اما در حال حاضر تفاوت نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد به معضلی برای صادرکنندگان تبدیل شده است؛ به طوری که با این فاصله قیمتی صادرات به ضرر واحدهاست.

وی افزود: این در حالی است که دولت های چین و ترکیه بین 13 تا 16 درصد از ارز حاصل از صادرات واحدها را به عنوان جایزه و مشوق به آنها باز می گردانند.

اما اگر حمایت های دولت از این صنعت بیشتر شود، حتی می توانیم بازارهای بیشتری نسبت به رقیب سنتی خود یعنی ترکیه دست و پا کنیم.

ایتالیا جای آلمان را گرفت در ادامه این نشست، جهانگیر مجیدی - دبیر انجمن صنایع چرم ایران - با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی از نظر توان و تکنیک تولیدی هیچ کمبودی ندارند، گفت: عمده وابستگی ها در تامین مواد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت نرخ ارز نیما و بازار، معضل صادرکنندگان

تفاوت نرخ ارز نیما و بازار، معضل صادرکنندگان