مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 17:452023-01-07اقتصادي

25 درصد آب مشهد در افق 1420 باید از طریق جایگزینی پساب تامین شود


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و چالش های جدی در حوزه تامین آب مشهد، طبق برنامه ریزی صورت گرفته، باید در افق سال 1420، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش پساب، منجر به تامین آب این کلانشهر می شود، همچنین با تحویل پساب به بخش صنعت و معدن و بخش های خدماتی، توسعه صنعت و اشتغال در استان و به ویژه شهر مشهد رقم می خورد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: حدود 82 درصد از شبکه جمع آوری فاضلاب مشهد اجرا شده و این کلانشهر از پیشگامان در حوزه استفاده از پساب است و حدود 15 سال قبل نخستین معاوضه پساب با آب کشاورزی در شهر مشهد انجام شد.

وی ادامه داد: با جایگزینی پساب و تحویل پساب به کشاورزان، حقابه های سدهای طرق و کارده که از سدهای بزرگ تامین کننده آب مشهد است در راستای تامین آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد.

اسماعیلیان بیان کرد: طرح جایگزینی پساب با آب چاه های کشاورزی نیز اقدام مهم دیگری است که با در اختیار قرار گرفتن چاه های کشاورزی می توان گام اساسی در حوزه تامین آب مشهد برداشت و این مهم در دستور کار شرکت آب منطقه ای استان خراسان رضوی قرار دارد.

وی یادآور شد: اجرای مدل پایدار پساب مشهد با همکاری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در دست اجراست و این مدل در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 درصد آب مشهد در افق 1420 باید از طریق جایگزینی پساب تامین شود

25 درصد آب مشهد در افق 1420 باید از طریق جایگزینی پساب تامین شود