مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 18:402023-01-07پزشكي

معجون مرگ


آلودگی هوا می تواند اثر مستقیم بر افزایش آمار مرگ ومیر های کرونایی داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از جام جم، این روزها خبر شیوع پیک هشتم کرونا در حالی دهان به دهان می چرخد که آلودگی هوا، نفس مردم را در پایتخت و شهرهای بزرگ بند آورده است و این شبهه را که آلودگی هوا می تواند تا حدود زیادی خطر کرونا را بیشتر کند، ایجاد کرده است.

این ماجرا آنقدرها هم دور از ذهن نیست، زیرا پرواضح است که آلودگی هوا تاثیر مستقیم بر افزایش آمار بیماران قلبی و عروقی دارد.

از سوی دیگر کرونا بیشترین آسیب را در دو سالی که گذشت روی همین بیماران گذاشت و نتیجه اینکه آلودگی هوا می تواند اثر مستقیم بر افزایش آمار مرگ ومیرهای کرونایی داشته باشد.

آمار جهانی می گوید آلودگی هوا خودش به تنهایی می تواند عامل مرگ ومیر باشد و سالانه حدود هفت میلیون نفر در جهان بر اثر همین موضوع دچار مرگ زودرس می شوند.

مرگ حدود 80 درصد این هفت میلیون نفر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است و 20درصدش مربوط به سایر ارگان هایی است که به دلیل آلودگی هوا درگیر می شوند.

این مهم نشان می دهد تاثیری که آلودگی هوا روی سلامت جامعه گذاشته است، مشابه بیماری های شایعی همچون فشار خون، سیگاری بودن و نداشتن فعالیت فیزیکی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معجون مرگ

معجون مرگ