مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 08:302023-01-08اجتماعي

خوشه ستاره ای قبل از محو شدن شکار هابل شد


تلسکوپ فضایی هابل قبل از محو شدن یک خوشه ستاره ای تصویر زیبایی از آن را ثبت کرد؛ این خوشه تا کنون حدود 90درصد از جرم خود را از دست داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، تصویر جدید گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل، نمایی خیره کننده از یک خوشه ستاره را به تصویر می کشد که به آرامی در کهکشان کوتوله اطراف خود محو می شود.

این عکس بخشی از ابر ماژلانی کوچک، کهکشان کوتوله راه شیری (که تنها 200هزار سال نوری از زمین فاصله دارد) و یک کهکشان کوتوله همسایه را نشان می دهد.

به دلیل نزدیکی این خوشه ستاره به زمین تلسکوپ فضایی هابل توانسته مجموعه نسبتاً کوچکی از ستاره ها را با وضوح قابل توجه ببیند.

  عکس جدید هابل که ناسا و آژانس فضایی اروپا در دسامبر 2022 منتشر کردند، بخش کوچکی از ابر ماژلانی کوچک را نشان می دهد (یک خوشه ستاره ای باز به نام NGC 376).

خوشه ستاره ای باز به ما اجازه می دهد تا ستاره های منفرد را حتی در فشرده ترین مناطق آن شناسایی کنیم.

در مقابل، خوشه های کروی به قدری متراکم هستند که ستاره ها می توانند در فاصله یک سال نوری از یکدیگر قرار بگیرند و نور ستاره ها در نواحی مرکزی آنها با هم ترکیب می شود.

اگرچه ابر ماژلانی کوچک حاوی صدها میلیون ستاره است، NGC 376 حدود 3400 جرم خورشیدی دارد، بنابراین جرم آن به طور قابل توجهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشه ستاره ای قبل از محو شدن شکار هابل شد

خوشه ستاره ای قبل از محو شدن شکار هابل شد