مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 10:502023-01-08اقتصادي

انتقال 50 درصدی بنزین کشور از منطقه خلیج فارس


ایران به عنوان یکی از بزرگترین دارنده ذخایر نفتی جهان هم اکنون روزانه بیش از سه میلیون بشکه نفت تولید می کند که در صورت افزایش تولید نیاز به توسعه زیر ساخت ها دارد.

- به گزارش، روزانه بیش از 3 میلیون بشکه نفت در کشور تولید می شود تا به عنوان یکی از دارندگان منابع نفت و گاز سوخت مورد نیاز کشور را تأمین کند، شاید در ابتدا کار ساده ای باشد اما این طور نیست.

چرا که بیشتر پالایشگاه های ایران در جنوب کشور از خوزستان گرفته تا بندر عباس و عسلویه قرار دارد.

اگر چه مناطق جنوبی همگی تأمین کننده سوخت مورد نیاز کشور هستند اما به نظر می رسد در 3 پالایشگاه در هرمزگان سنگینی این بار را به دوش می کشند به طوری که بیش از نیمی از بنزین را در پالایشگاه های لاوان، بندرعباس و ستاره خلیج فارس تولید می کنند در حالی که بازار مصرف آنها در شمال کشور قرار دارد، همین موضوع سبب شده تا خط انتقال فرآورده های نفتی همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

از انجا که این سه پالایشگاه بخش عظیمی از بنزین و سایر فرآورده های را تولید می کنند و در صورت اختلال انتقال بنزین به سایر نقاط کشور به معنای اختلال در کل کشور است، به همین دلیل منطقه خلیج فارس شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران همواره تلاش کرده تا مشکلی در انتقال فراورده های نفتی این 3 پالایشگاه مهم در هرمزگان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال 50 درصدی بنزین کشور از منطقه خلیج فارس

انتقال 50 درصدی بنزین کشور از منطقه خلیج فارس