مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 22:002023-01-08بين الملل

تصمیم جدی برای اخراج نیروهای آمریکایی اتخاذ شود


یک نماینده پارلمان عراق خواستار اتخاذ تصمیم جدی برای اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، جاسم الموسوی نماینده پارلمان عراق خواستار اخراج نیروهای خارجی از خاک این کشور و اتخاذ تصمیم جدی در این زمینه شد.

وی افزود: نظامیان آمریکایی سوء استفاده های زیادی را انجام داده اند که خارج از وظایف محوله به آنها در توافق ها با دولت های عراق بوده است و این مداخلات به مانع تراشی در مسیر توسعه عراق با حمایت از عناصر خرابکار تبدیل شده است.

این نماینده عراقی در ادامه گفت: ما با شواهد و قرائن به همکاری آمریکایی ها با طرف هایی مانند داعش و القاعده که باعث نابودی عراق شدند اشاره می کنیم و برخلاف ادعاهای کاخ سفید، دولت آمریکا در حمایت از عراق و ارائه کمک به این کشور صادق نیست.

الموسی تاکید کرد: آمریکا تنها به دنبال منافع اقتصادی خود است و همین منافع مستلزم حضور در منطقه و دفاع از شرکای سیاسی است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال 2003 میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور قرار دارد.

گفتنی است، مسئولان و مردم عراق، بارها بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم جدی برای اخراج نیروهای آمریکایی اتخاذ شود

تصمیم جدی برای اخراج نیروهای آمریکایی اتخاذ شود