مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 08:502023-01-09اقتصادي

کور سوی امید دامداران و واحدهای لبنی برای حل مشکلاتشان


تامین نهاده ، قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت نهاده، تعطیلی و ورشکستگی واحدهای دامداری، کمبود مواد اولیه واحدهای تولید لبنی و بالا رفتن نجومی قیمت لبنیات در یکسال اخیر موجب شده تا نفس واحدهای دامداری و بالتبع آن کارخانجات لبنی به شماره بیوفتد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چهارمحال و بختیاری یکی از قطب های تولید شیر و محصولات لبنی در کشور است و واحدهای دامداری و لبنی علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور، اشتغال قابل توجهی را ایجاد کرده بودند، اما باوجود افزایش شدید قیمت محصولات لبنی، تقاضا نیز کاهش پیدا کرده و واحدهای دامداری نیز به اجبار تولید خود را کاهش داده اند.

در گذشته نهاده دامی با قیمت دولتی در اختیار دامداران قرار می گرفت، اما بر توزیع این نهاده ها نظارت کافی صورت نمی گرفت و نهاده به دست تولیدکننده واقعی نمی رسید، این مسئله گلایه مندی دامداران را در پی داشت، اما دولت با حذف ارز ترجیحی به دنبال کوتاه کردن دست دلالان از بازار نهاده بود، اما آزادسازی قیمت ها مشکلاتی را برای دامداران ایجاد کرده است.

دامداری ها در آستانه ورشکستگی نیکخواه- یکی از دامداران شهرکردی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه دامداران وضعیت خوبی ندارند، اظهار کرد: قیمت شیر در برابر هزینه های تولید بسیار ناچیز است و همین مبلغ اندک نیز با دوماه تاخیر توسط کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کور سوی امید دامداران و واحدهای لبنی برای حل مشکلاتشان

کور سوی امید دامداران و واحدهای لبنی برای حل مشکلاتشان