مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 10:252023-01-09سياسي

سحرخیزی، زمانی خاص برای ملاقات با معشوق حقیقی


استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سحرخیزی، لحظه ناب معنوی و روزنه ای رو به تجلی روح و زمانی خاص برای ملاقات با معشوق حقیقی است.

- فاطمه باشتنی در گفت و گو با ایسنا در خصوص موضوع اهمیت سحر خیزی و عبادت شبانگاهی در رشد معنوی انسان اظهار کرد: هر انسان فرهیخته و عالمی که تالیفی دارد و به مراتبی رسیده و عاقبت به خیر شده است از جمله شهیدان بزرگوار ما، اگر در زندگی آن ها توجه کنیم می بینیم که اینها اهل شب زنده داری و راز و نیاز وعبادت شبانه بودند و در واقع آن موقع شب است که دوستان و عاشقان خدا با او درد و دل می کنند.

وی با اشاره به آیه 79 سوره اسرا که خطاب به پیامبر اکرم صلوات الله علیه است، ادامه داد خداوند در این آیه می فرمایند وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَهً لَکَ عَسَیٰ أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَحْمُودًا که معنی آن این است که و پاسی از شب را (از خواب برخیز، و) قرآن (و نماز) بخوان! این یک وظیفه اضافی برای توست؛ امید است پروردگارت تو را به مقامی در خور ستایش برانگیزد! وی با ذکر مثال و سوالی دراین زمینه، افزود: اگر لباس کثیف شود با صابون و مواد شوینده آن را پاک می کنیم اما اگر قلب انسان زنگار گرفت چگونه باید آن را جلا دهیم؟ باشتنی گفت: بزرگان و ائمه معصومین علیهم السلام برای برطرف کردن زنگار قلبمان سفارش کردند به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سحرخیزی، زمانی خاص برای ملاقات با معشوق حقیقی

سحرخیزی، زمانی خاص برای ملاقات با معشوق حقیقی