مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 12:502023-01-09اقتصادي

امسال اعتبار ملی و استانی برای مرمت ابنیه تاریخی نداشته ایم


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون، گفت: امسال هیچ اعتبار ملی و استانی نداشته ایم و تنها از اعتبارات سفر رییس جمهور 600 میلیون تومان برای مرمت آثار تاریخی اختصاص یافته است.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون، گفت: امسال هیچ اعتبار ملی و استانی نداشته ایم و تنها از اعتبارات سفر رییس جمهور 600 میلیون تومان برای مرمت آثار تاریخی اختصاص یافته است.

محسن مظاهری در گفت وگو با ایسنا درباره اعتبارات مورد نیاز برای مرمت آثار تاریخی، اظهار کرد: اعتبارات تخصیصی برای مرمت آثار تاریخی به هیچ وجه کافی نیست، به طوری که امسال تنها 600 میلیون تومان برای مرمت قلعه قمیشلو در نظر گرفته شد، در حالی که برای مرمت این بنا نزدیک به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه آثار تاریخیِ نیاز به مرمت در شهرستان تیران و کرون منحصر به قلعه قمیشلو نمی شود، گفت: امسال مقرر شده بود از اعتبارات سفر رییس جمهور 11 میلیارد تومان برای مرمت این آثار تخصیص یابد.

بسیاری از آثار تاریخی شهرستان که نیاز به مرمت اساسی دارند و ثبت ملی هم هستند به تدریج و با بارش باران دچار تخریب هایی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال اعتبار ملی و استانی برای مرمت ابنیه تاریخی نداشته ایم

امسال اعتبار ملی و استانی برای مرمت ابنیه تاریخی نداشته ایم