مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 13:452023-01-09بين الملل

قزاقستان در سالی که گذشت


اغتشاشات ماه ژانویه، همه پرسی اصلاح قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری، امضا توافقنامه روابط هم پیمانی و موافقت نامه تعیین مرزهای مشترک با ازبکستان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اغتشاشات ماه ژانویه، همه پرسی اصلاح قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری، امضا توافقنامه روابط هم پیمانی و موافقت نامه تعیین مرزهای مشترک با ازبکستان، از مهمترین رویدادهای سال گذشته میلادی در قزاقستان بودند.

اعتراضات گسترده در سراسر قزاقستان  3 ژانویه در قزاقستان تظاهرات اعتراضی شروع شد که به سرعت به شورش و اقدامات تروریستی تبدیل یافتند.

این اعتراضات در شهر ژاناوزن ، در غرب قزاقستان شروع، اما روزهای 3-4 ژانویه به شهر آلماتی و سایر شهرهای این کشور منتقل شد.

روزهای 4-5 ژانویه اعتراضات در شهر آلماتی به شورش تبدیل گردید و از جمله تاسیسات دولتی به آتش و فروشگاه ها غارت شدند.

6 ژانویه به درخواست رییس جمهور قزاقستان عملیات نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی برای حفاظت از تاسیسات مهم و کمک به حفظ نظم و قانون شروع و 7 ژانویه، در مورد بازگشت نظم به کشور، اعلام شد.

پاسخ رد قزاقستان به دعوت روسیه برای پیوستن به عملیات نظامی در اوکراین روسیه 24 فوریه در مورد آغاز عملیات نظامی در دنباس اعلام کرد و خواستار تسلیم نظامیان اوکراین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قزاقستان در سالی که گذشت

قزاقستان در سالی که گذشت